123آنلاین
آنلاین دانلود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

 

من ری را بشناسیم…………………………………………………………………………………. ۱

من ری: تعالیم، الگوها و اهداف……………………………………………………………….. ۴

نقاش خوابها…………………………………………………………………………………………. ۱۲

     – طراحی از رویا………………………………………………………………………………. ۱۲

     – از آنچه که نمی توانم عکس بگیرم نقاشی می کنم!…………………………….. ۳۱

سخن آخر…………………………………………………………………………………………….. ۳۴

فهرست تصاویر……………………………………………………………………………………… ۳۵

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………. ۳۶

مقدمه
من ری (Man Ray) کیست
من ری کیست؟ پاسخ به این پرسش آنقدرها هم ساده نیست. همگی ما این تجربه را داشته ایم که در زندگی روزمره خود وقت و انرژی زیادی را صرف شناخت انسانهای اطرافمان کرده ایم و چه بسا در بسیاری موارد ناکام مانده ایم، حال اینکه این انسانها با ما همراه بوده اند و ارتباط مستقیمی بین ما و ایشان وجود داشته، ارتباطی زنده که تا حدی تحت کنترل ما بوده ولی بازهم موفق نشده ایم تا شخصیت اطرافیانمان را آنطور که باید و شاید بشناسیم.
حال چگونه ممکن است که چنین خوش خیال باشیم و بپنداریم که با بررسی چند تابلو و دیدن آثاری چند از یک هنرمند می توانیم به شناخت وی نائل آییم!
البته این یک نوع رهیافت در دنیای هنر است؛ می توانیم اصلاً به هنرمند توجه چندانی نکنیم و آثار وی را همچون موجوداتی مستقل و جاودان در نظر بگیریم وسعی کنیم با آنها همان ارتباطی را برقرار کنیم که مثلاً با دوستمان برقرار می کنیم!
ولی آیا واقعاً همینطور است؟ آیا یک اثر هنری به جز آنچه به چشم می آید (در مورد هنرهای دیداری ) و یا شنیده می شود (در مورد هنرهای شنیداری ) هیچ چیز دیگری را نشان نمی دهد؟!

 

دانلود فایل

فایل ورد 36 صفحه





تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:من ری نقاش خوابها,
ارسال توسط ودود

فهرست مطالب
عنوان                                                                                           شماره صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………… ۱

فصل اول :

۱ –۱ شناخت نویسنده …………………………………………………………………….. ۵

۱-۲ بسترهای نمایشنامه …………………………………………………………………… ۹

۱-۳ تحلیل کلی نمایشنامه ………………………………………………………………… ۱۲

۱-۴ فضا و عناصر دراماتیک نمایشنامه ……………………………………………….. ۲۰

۱-۵ روابط و چگونگی ارتباط اشخاص نمایشنامه…………………………………. ۲۶

فصل دوم :

۲-۱ تشریح نقش انتخابی بر اساس تیپ یا شخصیت…………………………….. ۳۲

۲-۲ تشریح کلی و عام شخص…………………………………………………………… ۳۶

۲-۳ تشریح وضعیت جانبی نقش……………………………………………………….. ۳۹

۲-۴ تشریح وضعیت روحی / روانی نقش و پیچیدگی های آن ……………… ۴۲

۲-۵ تشریح شرایط و موقعیتهای محیطی و غیر محیطی شخص بازی …….. ۴۵

فصل سوم :

الف : رفتار بیرونی ………………………………………………………………………….. ۵۱

ب : رفتار درونی……………………………………………………………………………… ۵۲

ج : ریتم نمایش ………………………………………………………………………………. ۵۳

فصل چهارم :

۴-۱ تشریح نظر و تحلیل کارگردان در بارة نقش …………………………………. ۵۶

۴-۲ تشریح شیوه و مکتب انتخابی کارگردان در هدایت جمعی گروه و نوع

بازی بازیگران …………………………………………………………………………………. ۶۳

۴-۳  نکته های مورد توافق و اختلاف بازیگر و کارگردان درباره نقش …….. ۶۹

۴-۴ تشریح و گزارش جلسات تمرین…………………………………………………. ۷۲

فصل پنجم :

۵-۱ نتیجه گیری …………………………………………………………………………….. ۷۶

۵-۲ منابع و ماخذ…………………………………………………………………………….. ۷۸
مقدمه :

بدیهی است ، بازیگری انسانی ترین هنرهاست . از آن جهت که همدم روح ، کالبد ، پدیده ها و جهان پیرامون آدمی‌است ، به مکاشفه ای می‌ماند که جز با از میان بردن موانع بازدارنده و آزار دهنده موجود در کار انسان نمایشگر ، امکان بروز نخواهد یافت .

بازیگری فن مقابله آدمی‌با خود است و یافتن یا ایجاد بهانه ای برای تسلط نقش بر بازیگر .
چگونه ایفای نقش کنم ؟

این پرسشی است که هر بازیگر از خود در ابتدای کارش بر روی متن نمایشنامه و کاراکتری که قرار است بازی کند ، می‌پرسد و با استفاده از دانش علمی‌و تجربی خود سعی می‌کند که به آن پاسخ دهد . در واقع او برای شخصیت پردازی درست نیاز به دانش و تجربه تئائری دارد و در این میان تئوریهای موجود تئائر نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند . احتمالاً تئوری  از زمانیکه علم رو به پیشرفت گذاشته است اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در واقع هر تئوری چکیده تجربیات و آموخته های یک یا چند نسل از پیشینیان است ، پس بایستی با تأمل و احترامی‌خاص با آنها برخورد کنیم . نکته دیگر اینکه ما بواسطه همین تئوریهاست که می‌توانیم به تجربیات جدید دست پیدا کنیم و همین تئوریها هستند که اندوخته علمی‌ما را تشکیل می‌دهند و گاهی اوقات نیز با توجه به شرایط بایستی حذف و تعدیل شوند .

 

دانلود فایل

فایل ورد 126 صفحه





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                     صفحه

 آغاز سخن……………………………………………………………………………………………… ۲

فصل اول

جنبه های تاریخی…………………………………………………………………………………… ۳

جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه………………………………………………………….. ۶

تجربه زیباشناسانه موسیقی درهند……………………………………………………………… ۱۵

فراگیری موسیقی هندی…………………………………………………………………………… ۱۷

بررسی اسطوره شناسانه راگاها در موسیقی هندی………………………………………… ۱۹

ناگاوارالی و پوناگاتودی، راگا……………………………………………………………………. ۲۱

وارالی، راگا……………………………………………………………………………………………. ۲۱

مگارانگینی یا مگ مالر، راگا……………………………………………………………………… ۲۱

دیپاکا، راگا…………………………………………………………………………………………….. ۲۲

گونداک ری آ، راگا…………………………………………………………………………………. ۲۴

آهی ری، راگا………………………………………………………………………………………… ۲۶

سخن آخر……………………………………………………………………………………………… ۲۹

فصل دوم

رقص (Dance)………………………………………………………………………………………

شرح اسلایدها……………………………………………………………………………………… ۵۳

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………….. ۵۵

جنبه های تاریخی:
با نگاهی به تاریخ بشر سبک های گوناگون و مشخصی را در پهنه وسیع زندگی موسیقایی انسان مشاهده می کنیم که همیشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پیشرفت گامهای پنتاتونیک  در شرق آسیا، صورت های ظریفی از اوزان چندآوایی در به صدا در آوردن ناقوسها  و دیگر آلات موسیقی ضربی  در نواحی اطراف اندونزی و جنوب شرقی آسیا هستیم. در غرب آسیا، محدوده عربی زبان شمال آفریقا، ایران، پاکستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملودیکی به ثمر رسیده است که در نهایت زیبایی و هماهنگی قرار دارد و در آن از صدای انسان به عنوان زیباترین و رساترین عنصر موسیقایی استفاده می شود.
آنگاه می رسیم به سیاهان آفریقا و در آنجا شاهد کهن ترین اوزان بشری هستیم که از آنها به عنوان ضروری ترین عناصر اجتماعی استفاده می شده، اجتماعی که در آن زندگی بشر پوشیده در اصوات بوده و این اصوات بودند که در عملی ترین و در عین حال رویایی ترین وجه ممکن به زندگی بشر آن دوره معنی می دادند.

 

دانلود فایل

فایل ورد 30 صفحه





تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:نغمـة عشـق,موسیقی هندی,
ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان……………………………………………………………………………………………………… صفحه

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………

بخش اول : تقدس

فصل ۱ : تعریف تقدس وروحانیت در هنر ……………………………………………………….

فصل ۲: تقدس در هنر …………………………………………………………………………………

بخش دوم : تقدس هنر

فصل ۱: تعریف هنر……………………………………………………………………………………..

فصل ۲ : انسان و بیان احساسات مقدس در هنر …………………………………………………

فصل ۳: شناخت معنوی هنر ………………………………………………………………………….

فصل ۴: تبار شناسی هنر مقدس ……………………………………………………………………..

فصل ۵: دین و هنر معنوی ……………………………………………………………………………

فصل ۶: نمونه ای از سبک شناختی ………………………………………………………………….

بخش سوم : تقدس در نقاشی

فصل ۱: تقدس نقاشی ………………………………………………………………………………….

فصل ۲: معنای تقدس در نقاشی و چند نمونه آمار ………………………………………………

فصل ۳: تقدس رنگ در نقاشی ………………………………………………………………………

 

بخش چهارم: الحاقات

-        نتیجه گیری

-        فهرست منابع و ماخذ

-        فهرست تصاویر

-        منابع اینترنتی

-        واژگان فارسی

-        واژگان لاتین

-        گزارش کار عملی

مقدمه
تلقی ما از « واقعیت » آن چیزی است که در اطرفمان می گذرد بی آنکه ما بعنوان نیروئی کارساز در شکل دادن آن مشارکت کنیم مثلا گردش زمین به دور خورشید از دیدگاه ما واقعیتی مسلم و بدیعی است چرا که بوسیله اراده طبیعت صورت می گیرد .
« نیروی استقلال آدمی در مواجهه با « واقعیت » اغلب مقهور روابط زنجیره ای علت و معلولی
می شود و در نهایت راهی جز قبول آن به عنوان « واقعیت » اول (First Real) یا « بازتاب فیزیکی » هستی ندارد . اما این یک روی سکه است .آدمی آمیخته از دو جهان عظیم و پرانرژی است
« واقعیت » به ما می گوید که زمین به دور خویش وبه دور خورشید میگردد اما « واقعیت برتر» این پدیده را به مثابه یک سوال هستی شناسانه فلسفی مطرح می کند .
«آدمی موجود غریبی است که هر اینه در وجود خود مداقه کندبیشتر به این نکته پی می برد که « نشانی از خداوند را بر دوش می کشد » در طول تاریخ از ظهور بشرتاکنون همواره میلی برای کاوش رازهای جهان با انسان همراه بوده است و در این راه آنچه به آدمی نیرو می داده تاسیر تکامل عقلانی خویش را بپیماید اعتماد قلبی او به امکان وجود جهانی آرمانی و مطلوب و لو در ذهنش بوده است .

 

دانلود فایل

فایل ورد 135 صفحه





تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:چیستی تقدس در نقاشی,چیستی تقدس,
ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                   صفحه

پیشگفتار

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول : کلاسیک و رمانتیک

هنر اوزن و لاکروا ………………………………………………………………………………………… ۳

هنر کلاسیک و دموکراسی……………………………………………………………………………… ۵

رمانتیک   …………………………………………………………………………………   ۸

نئوکلاسیک …………………………………………………………………………………………………. ۱۰

رمانتیک در برابر کلاسیک …………………………………………………………………………….. ۱۳

مقایسه کلاسیک و رمانتیک……………………………………………………………………………. ۱۴

فصل دوم : رئالیست و ناتورالیست

گوستا و کوربه …………………………………………………………………………………………….. ۲۱

ژان فرانسوا میله……………………………………………………………………………………………. ۲۳

انور دمیه……………………………………………………………………………………………………… ۲۵

نانوتورالیست……………………………………………………………………………………………….. ۲۸

 فصل سوم : امپرسیونیسم و تئوامپرسیونسیم

امپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………………. ۳۶

امپرسیونسیم در سینما و عکاسی……………………………………………………………………… ۴۲

پیدایش نئوامپرسیونیسم…………………………………………………………………………………. ۴۳

نئوامپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………….. ۴۷

فعالیت های وان گوگ ………………………………………………………………………………….. ۵۳

نظریه سینیاک……………………………………………………………………………………………….. ۵۴

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………… ۵۸

فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………. ۶۰

شرح کار عملی

تصاویر کار عملی

 

پیشگفتار

در این پیشگفتار ابتدا ما خلاصه ای از زندگی نامه دلاکروا ، نقاش برجسته که در ۳۰ آوریل ۱۷۹۸ میلادی به دنیا آمد، می پردازیم و دلاکروا هنرش را از مادرش به ارث برد و با اینکه وی در دوره نوجوانی پدر و مادر خود را از دست داد وی هیچگاه خود را در این راه گم نکرد و به جنگ های آفریقا رفت و شاهکارهای متعددی خلق کرد و آثار معروف او قتل عام کیوس ، فاجع سیو، آزادی و رهبر مردم از آن جمله است. در هنر کلاسیک آزادی اندیشه و فراگیری دموکراسی ظاهراً هرگز با خشونت و انتظام سازگار نیست و رابطه پس طبیعت گرایی و انتزاع در هنرهای تجسمی عصر کلاسیک حتی از آنچه در نمایشنامه می بینیم پیشرو و بارزتر است.

رمانتیک جنبشی است که در اواخر دوره هیجدهم و اوایل سده نوزدهم فسخ و شکل گرفت، رمانتیسم بیشتر گرایش ذهنی ارائه می دهد تا مجموعه ای روش های سبک شناسنامه و بیشتر با بیان ایده ای مرتبط است و نوکلاسیک را باید نهفتی بر پسندی هشیارانه دانست که در سده هیجدهم واکنشی انزجار آمیز علیه افرط گریها و هنر نماییهای باروک دارد و کلاسیسم هنری است بر مبنای اصول و الگوهای ریشه یافته از دوران باستان، و این اصطلاح در برابر هنر رمانتیک است و ویژگی رمانتیک از رشد دادن به جنبه های اجتماعی بود. رئالیسم یکی از جنبش های هنری و ادبی سده نوزدهم است که در فرانسه به وجود آمد و داده رئالیسم یعنی طبیعت گرایی می باشد.

 

دانلود فایل

فایل ورد 68 صفحه





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

 فصل اول: گرافیک محیطی چیست؟ لزوم آن در اجتماع با توجه به شرایط اجتماعی

انسان در فضای اطراف خود ……………………………………………………………………………………

گرافیک محیطی چیست؟

گرافیک محیطی ( محیطهای بسته ) مغازه ها و فروشگاه ها………………………………………….

نقش گرافیک محیطی در اجتماع………………………………………………………………………………

فصل دوم: انواع گرافیک محیطی و نمونه های آن در جهان………………………………………..

انواع گرافیک محیطی……………………………………………………………………………………………..

گرافیک محیطی مسطع یا دو بعدی…………………………………………………………………………..

گرافیک محیطی حجمی یا سه بعدی

تقسیم بندی دیگر گرافیک محیطی……………………………………………………………………………

طراحی فروشگاه ها………………………………………………………………………………………………..

نمونه های گرافیک محیطی……………………………………………………………………………………..

فصل سوم:  سیر تحول گرافیک محیطی همراه با پیشرفت تکنولوژی……………………………

فصل ارتباطات ………………………………………………………………………………………………………

محدوده تکنولوژی در گرافیک محیطی……………………………………………………………………..

 فصل چهارم: گرافیک محیطی در ایران…………………………………………………………………..

وضع کنونی هنر ایران……………………………………………………………………………………………..

سخنرانی های امرا… فرهادی و پرسش و پاسخ در مورد گرافیک محیطی و تبلیغات ایران در اولین همایش گرافیک ایران وپاسخ به سوالات……………………………………………………………………………………………

فصل پنجم: تاثیر گرافیک محیطی و تبیلغات در فروش و مخاطب……………………………….

تاریخچه تبلیغات……………………………………………………………………………………………………

سواد بصری در گرافیک محیطی……………………………………………………………………………….

سابقه تاریخی گرافیک محیطی…………………………………………………………………………………

عوامل گرافیک محیطی و تاثیر آنها در فروش……………………………………………………………..

اصول نظری، پایه های اصلی زیر بنا ترغیب و تبلیغ…………………………………………………….

آرا، و عقاید…………………………………………………………………………………………………………..

فصل ششم: وضعیت گرافیک محیطی و نکات مهم در آن با توجه به نوع کالا……………….

عرضه و تقاضا……………………………………………………………………………………………………….

تبلیغات و ارتباط…………………………………………………………………………………………………….

تبلیغات بازرگانی……………………………………………………………………………………………………

ایجاد احتیاج………………………………………………………………………………………………………….

ازدیاد فروش………………………………………………………………………………………………………….

ایجاد واحدهای عظیم……………………………………………………………………………………………..

هدف از تبلیغات بازرگانی……………………………………………………………………………………….

چه بگوئیم؟…………………………………………………………………………………………………………..

اجزاء تبلیغات محیطی…………………………………………………………………………………………….

تنظیم آگهی…………………………………………………………………………………………………………..

عواملی که در تبیلغات محیطی باید مد نظر باشد…………………………………………………………

سنجش آگهی………………………………………………………………………………………………………..

عوامل داخلی…………………………………………………………………………………………………………

عوامل خارجی……………………………………………………………………………………………………….

فصل هفتم: پوستر………………………………………………………………………………………………..

هنر و پوستر در ایران………………………………………………………………………………………………

عوامل موثر در طراحی یک پوستر…………………………………………………………………………….

پوسترهای سه بعدی……………………………………………………………………………………………….

 

مقدمه :

محیط اطراف ما، خانه هایی که در آن زندگی می کنیم، همه نیاز مبرمی به برقراری روابط صحیح فرمها، رنگ ها و هم چنین سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول بصری دارند.

- انسان به واسطه ی زبان گرافیک می تواند با محیط اطراف خود سخن بگوید و با دیگران ارتباط برقرار کند. استفاده از گرافیک شهری در مساحت فضای داخلی خانه‌ها و فضای بیرونی آن ها یعنی کوچه ها، خیابان و فضای سبز اطراف، در تزئین و زیبا سازی ادارات موسسات و اماکن عمومی نظیر پارکها، نمایشگاهها، فروشگاهها و… برای تمامی افراد در کلیه سطوح اجتماعی و در هر سنی به نوبه خود موثر بوده و مورد نیاز واقع
می شود و در ساختار محیطی مناسب و مطلوب نقش بسزایی دارد. محیط مناسب یعنی فضایی که بشر بتواند در آن جا فارغ از فشارهای ناخواسته زندگی، رشد کرده و شکوفا شود.

گرافیک و تبلیغات شهری یکی از قدیمیترین و خالص ترین فرم های ارتباطات است. از اولین نقاشی بر روی دیوار غارها گرفته تا آخرین ویدئو پروجکشن Video Projection  و ویدئو وال ها Video Walls .

تبلیغات شهری یکی از قدیمی ترین ابزارهای تبلیغات، برای معرفی خدمات و کالاهاست که شامل انواع پوسترها، بیلبوردها، طراحی بدنه اتوبوس ها، اتومبیل ها، استندها و حجم های تبلیغاتی می شود.

 

دانلود فایل

فایل ورد 151 صفحه





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                        صفحه

مقدمه………………………………………………………………………………… ۱
بخش اول: تاریخچه ……………………………………………………………….. ۸
- چشم انداز تاریخی صدا و بیان …………………………………………………………………… ۸

- زبان در تاتر ………………………………………………………………………………… ۳۰
بخش دوم: تکلم……………………………………………………………………. ۵۱

- اندامهای گفتار………………………………………………………………………………. ۵۲

- آوای کلام زبان فارسی ………………………………………………………………….. ۶۲

- توصیف آوایی مصوت­ها و صامت­ها …………………………………………………. ۶۵

- تبیین تمایز صدا و گفتار ………………………………………………………………… ۷۱

- تولید صدا …………………………………………………………………………………… ۷۲

- تنفس(کلیات) ……………………………………………………………………………… ۷۷

- تمرین­ها …………………………………………………………………………………….. ۸۰

بخش سوم: عناصر آواهنگ(لحن) …………………………………………………………….. ۱۱۰

- کیفیت ……………………………………………………………………………………….. ۱۱۲

- قدرت ……………………………………………………………………………………….. ۱۱۶

- زمان …………………………………………………………………………………………. ۱۲۱

- دانگ صدا ………………………………………………………………………………….. ۱۲۴

- تمرین­ها …………………………………………………………………………………….. ۱۲۵
بخش چهارم:تشدید کننده­ها………………………………………………………..

- حلق/ بینی / دهان …………………………………………………………. ۱۳۵

- تنوع دانگ و شتاب…………………………………………………………. ۱۳۷

- تنوع ارتفاع صدا……………………………………………………………. ۱۳۸

- تمرین­ها …………………………………………………………………………………….. ۱۴۰
ضمیمه: زمانبندی…………………………………………………………………………………… ۱۴۷

- شتاب ………………………………………………………………………………………… ۱۴۸

- ضرب ……………………………………………………………………………………….. ۱۵۲

- ضرباهنگ……………………………………………………………………………………. ۱۵۳

- منابع و مآخذ…………………………………………………………….. ۱۵۶
چکیده مطالب پایان نامه

پایان نامه ای که در دست دارید پیرامون تربیت صدا و بیان بازیگر است، چه بازیگر صحنه و یا سینما. در این پایان نامه به منظور تامین معرفت نظری و هم عملی برای خواننده، نخست تاریخچه مفهوم بیان و فن بیان به میان آورده شده و سیر تحول این علم در طول تاریخ مورد بررسی قرار گرفته و سپس جایگاه زبان در تأتر مطرح گردیده است.

پس از این، در بخش دوم به معرفی اندامهای گفتار، اندامهای تنفسی، آوای صداهای زبان فارسی و ارایه‌ی تمرین هایی در خصوص آنها پرداخته شده است. در بخش سوم عناصر کیفی صدا یا آواهنگ (لحن) مورد بررسی قرار گرفته و بدنبال آن در بخش چهارم اندامهای تشدید کننده‌ی ”آوا“ معرفی گردیده است و همچنین ذکر تمرین هایی چند برای تربیت هر یک از آنها. در خاتمه به عنوان ضمیمه مفهوم زمان و زمانبندی (ضربآهنگ، شتاب، و…) را به میان آورده ایم و از نقش و لزوم رعایت این عناصر در اجرا سخن گفته ایم.

تدارک پایان نامه با روش ترکیبی صورت گرفت. بدین معنا که بخش یکم، تاریخچه، علی‌الاصول به روش توصیفی پیش رفت و  به سرانجام رسید، و سه بخش دیگر به روش تجربی.

 

دانلود فایل

فایل ورد 164 صفحه





تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط ودود
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد